A coaching kifejezés, tevékenység magyar népszerűségéről, ismertségéről mindent elmond, hogy még magyar megfelelője sincs. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne növekedne folyamatosan a coaching keresettsége, népszerűsége hazánkban is. Jelenleg két nagy csoportot, típust különböztethetünk meg a coaching területén, ezek a magánéleti coaching és az üzleti coaching.
A magánéleti coaching, ahogy a neve is mutatja, a kliens magánéletét, magánéleti problémát segít felismerni és megoldani. Ez lehet átfedésben az üzleti coachinggal is adott esetben, de a magánéleti coaching területébe tartozik szinte minden, ami a klienst érintheti életében. A life coaching során először a jövő kerül megtervezésre, ezt követi az oda vezető út tervezése és az út bejárása, a célok megvalósítása.
Üzleti coaching esetén a cél a munkahelyi teljesítmény növelése, cégek szokták alkalmazni a dolgozók és ezáltal a cég teljesítményének növelésére. A kezdetek során a cégek vezetői körében alkalmazták leginkább, de mára kiderült mindenki számára, hogy minden pozícióban segít javítani a teljesítményen. Az üzleti coaching történhet csoportosan és csapatosan is. A csoportos coaching több egység vagy cég bevonásával segít a fejlődésben, a csapatos coaching pedig a cég egy csoportjának segít az adott projekt vagy a csapattagok között felmerülő problémák megoldásában.